راه حل گزین
متدولوژی "راه حل گزین" که مترادف عبارت Solution base selling است نوعی متدولوژی فروش است که از زمان تاسیس شرکت ایمن افزار وایــا به عنوان اصلی ترین خط مشی اجرایی این شرکت اننخاب شده است. در این متدولوژی که به دلیل ایجاد سربار مالی و زمانی شرکت های کمی به اجرای آن علاقه دارند سعی می شود که به جای تمرکز بر فروش محصولات شرکت، بهترین راهکار به مشتریان ارائه شود، هرچند این راهکار محصولی از شرکت دیگر را به مشتری پیشنهاد دهد!
این متدولوژی که در جهت تکامل آی تی به سمت و سوی مثبت تدوین شده است حل مشکلات مشتریان را بر منافع مالی شرکت ترجیح می دهد و با مناسب ترین پاسخ ها و به دور از غرض ورزی برخی ارائه کنندگان خدمات سعی در به رسمیت شناختk حقوق مشتریان دارد.
حال سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که این متدولوژی چه منافعی را برای شرکت ها در پی دارد؟ پاسخ بسیار ساده است: در چشم اندازی میان مدت و طولانی مدت رضایت و اعتماد مشتریان که بزرگترین سرمایه برای یک برند محسوب می شود برای شرکت ها به دست می آید که همین دو ویژگی تامین کننده منافع مالی شرکت خواهند بود. بنابراین "راه حل گزین" یک متدولوژی برد-برد خواهد بود.